Praktijkleren & ontwikkelen
Leer succesvol leerinterventies opzetten in de praktijk. De werkvloer is een plek met een grote diversiteit in kennis en ervaring; collega’s die nu een opleiding volgen, startende en zeer ervaren collega’s, werken zij aan zij. Je werkt samen, maar leert ook samen. Wij zijn ervan overtuigd dat dit de zorg beter maakt.
In het aanbod binnen dit thema vind je korte didactische trainingen, werkbegeleiding, werkplekleren en leerleiderschap, de opleiding Didactiek voor onderwijs in de zorgpraktijk en de Master Docent Hoger Gezondheidszorg Onderwijs (HGZO). De scholingen en opleidingen zijn bedoeld voor zorgpersoneel en (aankomend) docenten en opleiders binnen de gezondheidszorg.
Meer informatie over leren op de werkvloer? Neem contact op met:
Wessel Schulte (b.schulte@amsterdamumc.nl)
Ons aanbod
- Didactiek voor onderwijs in de zorgpraktijk
- Het opzetten van een leerwerkplaats op een verpleegafdeling
- Werkbegeleiding
- Werkbegeleiding Maatwerk
- Master Docent HGZO
- HGZO-congres, 20 en 21 maart 2025 Thema: 'Ontwikkeling(en) in het HGZO-onderwijs: De invloed van veranderende inzichten op docenten en studenten
- Train de trainer Team Based Learning (TBL)
- Wat er niet wordt gezegd
- Wat er niet wordt gezegd - vervolgmodule
- Generatiemanagement
- Begeleiden en beoordelen met EPA's
- Onderwijsprogramma patiënt- en familieparticipatie
Documenten
Nieuws en artikelen
Veranderen met hart en ziel: De kunst van het loslaten
Verbetering van onderwijs door onderwijs
Train de trainer Team Based Learning voor effectiever onderwijs
Onderwijsontwikkeling vraagt om filosofische blik
School-ondersteund praktijkleren: kan en moet dat anders?
Zoektocht naar het waarom
Efficiënte werkbegeleiding: Amsterdam UMC harmoniseert trainingen
Gras groeit niet door er aan te trekken
Kijkje in de keuken - docenten in het zorgonderwijs
Basisprincipes en bezigen met training EPA’s
Tools en theorie bij de master HGZO
Verstevigen en verankeren - optimaliseren van werkplekleren
Nieuwe manieren van leren
Toekomstproof onderwijs - (werkplek)leren volgens 5 Moments of Need
Goed opgeleide docent is cruciaal voor optimale kwaliteitszorg in Nederland
Het belang van goede werkbegeleiding
HGZO-congres 2022 "Uit je comfortzone!"
Pilot Implementatietraject werkplekleren
Werkplekleren moet het nieuwe normaal worden
Een online leerhouding
Een stoomcursus in didaktiek
Zorgonderwijs is echt een andere tak van sport
Leersprint op de werkvloer
'Kende de overheid onze nieuwe onderwijsvorm al?'
Werkbegeleiding: Elk moment van de dag is een leermoment
Werkplekleren vraagt om andere rol leidinggevende; Leerleiderschap tonen is cruciaal
Op uw plaatsen...af! De Leer & Ontwikkelsprint