8ste Europese campagne voor bewustzijn over Hoofd-Halskanker

Gepubliceerd op: Wed Sep 23 12:16:00 CEST 2020

21-25 september 2020

Inmiddels kent de Europese MakeSense campagne, waarin er aandacht wordt gegenereerd voor Hoofd-halskanker, haar 8ste editie.

De MakeSense campagne gaat van de European Head and Neck Society (EHNS) uit. Elk jaar wordt naast de 1voor3-regel (langer dan 3 weken 1 bepaalde klacht, raadpleeg dan uw arts) een specifiek aspect van de gevolgen van Hoofd-Halskanker belicht.

Binnen Nederland wordt de campagne door inzet van de Patiëntenvereniging Hoofd-Hals (PvHH) en de NWHHT georganiseerd.

Dit jaar staat het campagne in het licht van “Oplettendheid” en daarmee samenhangend “Oplettanol, het beste middel voor een tijdige diagnose van Hoofd-halskanker.”  

Er zijn op de patiëntenvereniging PvHH-website meerdere patiënten in foto’s in beeld en in filmpjes zowel in beeld als aan het woord.

Kijkt u voor meer info op www.makesensecampaign.eu en www.pvhh.nl/campagne

Gepubliceerd op: Wed Sep 23 12:16:00 CEST 2020