Vervolgafspraken maken, wijzigen of afzeggen

U heeft een eerste afspraak gehad bij Amsterdam UMC, locatie VUmc en u wilt naar aanleiding van de eerste afspraak een vervolgafspraak maken, wijzigen of afzeggen:

Vervolgafspraak maken

Heeft u al een eerste afspraak gehad bij deze polikliniek? Dan kunt u op verschillende manieren een vervolgafspraak maken:

  • U maakt na uw bezoek direct een nieuwe afspraak bij de receptie van de polikliniek waar u onder behandeling bent
  • U maakt een afspraakverzoek via het patiëntenportaal Mijn Dossier. Ga naar de uitleg over het patiëntenportaal Mijn Dossier en lees hoe u toegang kunt aanvragen.
  • U neemt telefonisch contact op met deze polikliniek. Kijk voor het juiste telefoonnummer bij het blokje contactgegevens op de polikliniekpagina. Gebruik eventueel het overzicht poliklinieken. Handig om te weten: Het is ook mogelijk om buiten kantoortijden uw boodschap in te spreken. Kunt u het juiste nummer niet vinden? Bel dan naar het centrale telefoonnummer 020 444 4444. Onze medewerkers helpen u graag verder.
  • Soms is het mogelijk om een vervolgafspraak in de vorm van een videogesprek te laten verlopen. Of uw afspraak geschikt is om te videobellen kunt u overleggen met uw zorgverlener.

Heeft u een ander (nieuw) probleem, dan heeft u eerst een nieuwe verwijsbrief van uw huisarts of verwijzend specialist nodig en geldt de 'nieuwe' patiënt procedure. Lees meer op de pagina Ik wil een eerste afspraak maken.

Afspraak wijzigen of afzeggen

Heeft u een afspraak bij deze polikliniek? Dan kunt u op verschillende manieren de afspraak wijzigen of afzeggen:

  • Een afspraak afzeggen of een verzoek om een afspraak te wijzigen kan via het digitale patiëntenportaal Mijn Dossier. Onder het tabblad afspraken vindt u een overzicht van uw geplande afspraken. U kunt een nieuwe afspraak aanvragen. Heeft u een planningsticket van ons gekregen, dan kunt u direct een andere afspraak inplannen.
  • Bij een aantal poliklinieken kunt u met behulp van een digitaal formulier een afspraak afzeggen of een verzoek doen voor een nieuwe afspraak. U wordt vervolgens teruggebeld. Kijk bij het contactblok van de polikliniek of de polikliniek een digitaal formulier heeft.
  • U neemt telefonisch contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Kijk voor het juiste telefoonnummer bij het blokje contactgegevens op de polikliniekpagina van uw keuze (overzicht poliklinieken). Handig om te weten: Het is ook mogelijk om buiten kantoortijden uw boodschap in te spreken. Kunt u het juiste nummer niet vinden? Bel dan naar het centrale telefoonnummer 020 444 4444. Onze medewerkers helpen u graag verder.