Ik ben mijn gebruikersnaam van Mijn Dossier vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Stap 1: Ga naar de inlogpagina van Mijn Dossier;
Stap 2: Klik op de link ‘Gebruikersnaam vergeten’ en vul de gevraagde informatie in. U ontvangt in uw reguliere e-mail inbox een e-mail met daarin uw gebruikersnaam.

Let op: Achter ieder initiaal moet u een punt invoeren. Ook is het belangrijk om uw initialen en achternaam in te voeren zoals vermeldt op uw patiëntenpas (locatie AMC).

Bijvoorbeeld: U heet A.A. van Dummy. Op uw patiënten pas staat u vermeldt als A.A. v Dummy. U voert dan in bij initialen A.A. en bij achternaam v Dummy. Krijgt u alsnog de foutmelding ‘record niet opgeslagen’ Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Ik ben mijn wachtwoord van Mijn Dossier vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Stap 1: Ga naar de inlogpagina van Mijn Dossier;
Stap 2: Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’;
Stap 3: Vul uw gebruikersnaam in;
Stap 4: Vul uw geboortedatum in. 

U krijgt nu de beveiligingsvraag te zien die u bij het aanmelden voor Mijn Dossier heeft ingevoerd. Indien u deze juist beantwoordt, kunt u na invoer van de SMS-code op de website uw wachtwoord wijzigen.

Lukt het niet om op deze manier toegang te krijgen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.
Let op: Voor medewerkers van Amsterdam UMC is uw wachtwoord onbekend en niet zichtbaar, omdat dit beveiligd is opgeslagen. U kunt uw wachtwoord dus niet bij hen opvragen.

Ik heb geen sms-bericht met code ontvangen. Wat moet ik doen? 

Neem de volgende stappen:
Stap 1: Controleer of er boven in het scherm een melding verschijnt 'neem contact op met het ziekenhuis om te controleren of uw mobiele nummer bekend is'. Ziet u deze melding, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer;
Stap 2: Verschijnt er geen melding bovenin uw scherm? Probeer uw mobiele telefoon opnieuw in te schakelen en uw sms-inbox op te schonen;
Stap 3: Wanneer u nog steeds geen sms-bericht ontvangt, kan het voorkomen dat uw mobiele nummer niet correct in het systeem staat. Om dit te controleren kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.

Het inloggen lukt niet, er staat dat mijn account is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Als uw account is geblokkeerd, kan dat meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat u vaker dan toegestaan een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld. Is uw account geblokkeerd, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.

Tip: U kunt een blokkade voorkomen door na twee mislukte inlogpogingen of bij twijfel te kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’.

Ik wil mijn beveiligingsvraag en/of het -antwoord wijzigen. Wat moet ik doen?

Om uw beveiligingsvraag en het antwoord te wijzigen, gaat u naar ‘Instellingen’ -> ‘Wachtwoord wijzigen’. Onder het kopje ‘Beveiligingsvraag/-antwoord wijzigen’ voert u uw wachtwoord in, selecteert u een beveiligingsvraag uit de lijst, voert u uw antwoord in, en klikt u op Opslaan. Om alleen het antwoord op de beveiligingsvraag te wijzigen, voert u uw wachtwoord in, voert u uw nieuwe antwoord in, en klikt u op Opslaan. Wanneer u geen nieuwe vraag uit de lijst selecteert, blijft deze hetzelfde als voorheen.

Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom is dat?

Wanneer u langer dan 15 minuten niet actief bent in Mijn Dossier, wordt u automatisch uitgelogd. Dit is om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij raden u aan uit te loggen als u uw computer verlaat.