Hoe kan ik inloggen in Mijn Dossier?

U kunt inloggen via mijndossier.amsterdamumc.nl met DigiD of met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Lees hier meer over inloggen in Mijn Dossier.

Ik ben mijn gebruikersnaam van Mijn Dossier vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Stap 1: Ga naar de inlogpagina mijndossier.amsterdamumc.nl;
Stap 2: Klik op de link ‘Gebruikersnaam vergeten’ en vul de gevraagde informatie in. U ontvangt een e-mail met daarin uw gebruikersnaam.

Let op: achter ieder initiaal moet u een punt zetten. Gebruik de initialen en achternaam die ook op uw patiëntenpas staan.

Een voorbeeld: U heet Jan Willem van Dijk. Op uw patiëntenpas staat J.W. v Dijk. U vult dan als initialenvoert dan in bij initialen J.W. en bij achternaam v Dijk. Krijgt u de melding ‘record niet opgeslagen’? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Zet in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Ik ben mijn wachtwoord van Mijn Dossier vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Stap 1: Ga naar de inlogpagina mijndossier.amsterdamumc.nl;
Stap 2: Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’;
Stap 3: Vul uw gebruikersnaam in;
Stap 4: Vul uw geboortedatum in. 

U krijgt nu de beveiligingsvraag te zien die u bij het aanmelden voor Mijn Dossier heeft ingevuld. Als u deze vraag goed beantwoordt, krijgt u een code via een sms op uw telefoon. Vul deze code in op de website. Daarna kunt u uw wachtwoord veranderen.

Uw wachtwoord voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Minimaal 8 karakters lang;
  • Maximaal 40 karakters lang;
  • Moet minimaal 1 letter bevatten;
  • Moet minimaal 1 cijfer bevatten;
  • Moet minimaal 1 speciaal teken bevatten;
  • Mag niet hetzelfde zijn als uw gebruikersnaam.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Neem dan contact met ons op via telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail  patientenloket@amsterdamumc.nl. Zet in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Ik heb geen sms-bericht met code ontvangen. Wat moet ik doen? 

Neem de volgende stappen:
Stap 1: Verschijnt boven in uw scherm de melding 'neem contact op met het ziekenhuis om te controleren of uw mobiele nummer bekend is'? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Zet in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.
Stap 2: Verschijnt er geen melding bovenin uw scherm? Zet uw mobiele telefoon uit en dan weer aan.
Stap 3: Ontvangt u dan nog steeds geen sms-bericht? Het kan zijn dat uw mobiele nummer niet goed in het systeem staat. Om dit te controleren kunt u bellen naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of een e-mail sturen naar patientenloket@amsterdamumc.nl.

Het inloggen lukt niet, er staat dat mijn account is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Als uw account is geblokkeerd, kan dat meerdere oorzaken hebben. Meestal wordt een account geblokkeerd als u te vaak een verkeerd wachtwoord heeft ingevuld. Is uw account geblokkeerd? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.

Tip: Om ervoor te zorgen dat uw account niet wordt geblokkeerd, kunt u na twee mislukte inlogpogingen kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’.

Ik wil mijn beveiligingsvraag en/of het -antwoord veranderen. Wat moet ik doen?

Om uw beveiligingsvraag en het antwoord op die vraag te veranderen, gaat u naar ‘Instellingen’ -> ‘Wachtwoord wijzigen’ in Mijn Dossier. Onder het kopje ‘Beveiligingsvraag/-antwoord wijzigen’ vult u uw wachtwoord in, kiest u een beveiligingsvraag uit de lijst, vult u uw antwoord in, en klikt u op 'Opslaan'. Om alleen het antwoord op de beveiligingsvraag te veranderen, vult u uw wachtwoord in, vult u uw nieuwe antwoord in, en klikt u op 'Opslaan'.

Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom is dat?

Wanneer u langer dan 15 minuten niet actief bent in Mijn Dossier, wordt u automatisch uitgelogd. Dit is om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij adviseren u uit te loggen als u wegloopt van uw computer, laptop of tablet.