Vragen over het aanmelden voor Mijn Dossier

Hoe kan ik mij aanmelden voor Mijn Dossier?

Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.
Wilt u het dossier van uw kind (jonger dan 12 jaar) kunnen inzien? Zorg dan dat u naast uw eigen identiteitsbewijs het BSN-nummer van uzelf en van uw kind bij de hand heeft.

Let op: om Mijn Dossier te kunnen gebruiken heeft u een Nederlands mobiel telefoonnummer (06-nummer) nodig.

Kan ik ook met DigiD inloggen?

Ja, u kunt eenvoudig met DigiD inloggen in Mijn Dossier. Meer uitleg vindt u hier.

Hoe activeer ik Mijn Dossier?

Na uw telefonische aanmelding ontvangt u per sms een aanmeldlink.
Daarna meldt u zich als volgt aan:
Stap 1: Klik op de link die u per sms hebt gekregen;
Stap 2: Vul een gebruikersnaam en wachtwoord in. U kunt deze zelf kiezen;
Stap 3: Vul uw geboortedatum in;
Stap 4: Na het akkoord gaan met de algemene voorwaarden is uw account geactiveerd .

U kunt nu inloggen in Mijn Dossier.
Let op: de sms-code vervalt na 10 minuten.

Mijn gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd. Waar moet mijn gebruikersnaam aan voldoen?

Uw gebruikersnaam voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

-      Minimaal 6 karakters lang;
- Maximaal 30 karakters lang;
-    Alleen onderstaande speciale tekens mogen gebruikt worden;
o    @
o    –
o    .
o    _
-      Uw gebruikersnaam mag niet hetzelfde zijn als uw wachtwoord.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Neem dan contact met ons op:
telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?

Uw wachtwoord voor Mijn Dossier moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Minimaal 8 karakters lang;
  • Maximaal 40 karakters lang;
  • Moet minimaal 1 letter bevatten;
  • Moet minimaal 1 cijfer bevatten;
  • Moet minimaal 1 speciaal teken bevatten;
  • Mag niet hetzelfde zijn als uw gebruikersnaam.

Lukt het toch niet om uw account te activeren? Neem dan contact met ons op via telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail  patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Wat is het verschil tussen activatiecode, sms-code, gebruikersnaam en wachtwoord?

Activatiecode
In uitzonderlijke gevallen wordt gebruik gemaakt van activatie per brief. De 15-cijferige activatiecode wordt dan eenmalig per brief uitgegeven in het ziekenhuis en gebruikt u alleen bij de eerste aanmelding. Let op: de activatiecode is slechts 30 dagen geldig. Wanneer deze verlopen is, neem dan met ons contact op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.

SMS-code
Meldt u zich voor de eerste keer aan bij Mijn Dossier? Dan ontvangt u een sms-code op uw mobiele telefoon. Deze code moet u invoeren bij aanmelding.

Gebruikersnaam en wachtwoord
Bij de eerste aanmelding kunt u zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Deze zelfgekozen gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt u steeds om in te loggen en dient u zelf te onthouden.
Heeft u een account voor Mijn Dossier? Dan ontvangt u iedere keer wanneer u inlogt een sms-code op uw mobiele telefoon die u moet invoeren.

Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Neem dan contact met ons op per telefoon: 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Stuur daarbij de volgende gegevens mee:

  • Uw patiëntnummer
  • Uw geboortedatum
  • Uw voor- & achternaam
  • De verloopdatum en –tijd van de activatiecode.

Mijn activatiecode is verlopen. Wat moet ik doen?

Heeft u een activatiecode per brief ontvangen? Om veiligheidsredenen is deze toegangscode 30 dagen geldig. De verloopdatum staat vermeld op de brief die u hebt gekregen. Wanneer deze verlopen is, neem dan met ons contact op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.

Kan iemand anders mij aanmelden voor Mijn Dossier?

Nee, het is niet mogelijk iemand te machtigen om u aan te melden.

Ik kom voorlopig niet in Amsterdam UMC en wil me aanmelden voor Mijn Dossier, kan dat?

U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.
Wilt u het dossier van uw kind (jonger dan 12 jaar) kunnen inzien? Zorg dan dat u naast uw eigen identiteitsbewijs het BSN van uzelf ook het BSN van uw kind bij de hand heeft.

Let op: om Mijn Dossier te kunnen gebruiken heeft u een Nederlands mobiel telefoonnummer (06-nummer) nodig.

Wat kost het gebruik van Mijn Dossier?

Het gebruik van Mijn Dossier is gratis.

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?

Voor het gebruik van Mijn Dossier hebt u geen speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig. Wat u wél nodig heeft is:

  • een pc, laptop, smartphone of tablet (Apple of Android)
  • een internetverbinding
  • een internetbrowser, zoals Google Chrome, Safari of Microsoft Edge
  • het programma Acrobat Reader om PDF-bijlagen te openen
  • een Nederlands mobiel telefoonnummer dat geregistreerd staat bij het ziekenhuis.

U kunt uw gegevens ook inzien via een smartphone. U kunt hiervoor de app MyChart gebruiken. Meer informatie vindt u onder het kopje ‘Mijn Dossier ook via app beschikbaar’.

Mijn Dossier ook via app beschikbaar

Mijn Dossier is ook via de app MyChart beschikbaar.

In de app vindt u de belangrijkste functionaliteiten van Mijn Dossier, zoals het inzien en aanvragen van afspraken, overzicht van uw medicijnen en berichten van en aan het behandelteam. De app MyChart is beschikbaar voor iOS en Android en kunt u gratis downloaden in de App Store en Google Play.

Klik hier voor de app voor Iphone of Ipad (iOS).

Klik hier voor de app voor overige smartphones (Android).

Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom is dat?

Wanneer u langer dan 15 minuten niet actief bent in Mijn Dossier, wordt u automatisch uitgelogd. Dit is om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij raden u aan uit te loggen als u uw computer verlaat.