Vragen over de berichtenuitwisseling

Hoe kan ik het beste een bericht sturen naar mijn behandelaar?

De berichtenuitwisseling tussen patiënt en zorgverlener(s) bevat vaak privacygevoelige informatie. Ook afspraakinformatie geeft informatie vrij over uw zorgproces. Gewone e-mail is niet geschikt is voor dergelijke berichtenuitwisseling. Mijn Dossier daarentegen is hier wel geschikt voor.

Voor alle vragen over uw zorg kunt u in Mijn Dossier gebruik maken van de optie ‘Vraag het uw behandelteam’.

Voor technische vragen die niet over de inhoud van uw medisch dossier gaan, kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Waarom kan ik geen vraag stellen aan mijn behandelteam?

Via Mijn Dossier kunt u enkel een vraag stellen aan uw behandelteam wanneer u tot één jaar geleden een afspraak heeft gehad bij uw zorgverlener of tot één jaar vooruit een afspraak gepland heeft staan.

Is dit niet het geval en kunt u uw vraag niet via Mijn Dossier stellen? Neem dan telefonisch contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Wanneer kan ik antwoord in Mijn Dossier verwachten als ik een bericht stuur?

Wij nemen uw vraag zo snel mogelijk in behandeling. Heeft u een dringende vraag? In dat geval kunt u beter telefonisch contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Gebruik Mijn Dossier nooit voor vragen in geval van nood; bel dan 112.

Ik heb een vraag gesteld en nog geen antwoord gekregen

We proberen zo snel mogelijk een antwoord te geven op uw vraag. Heeft u na vijf werkdagen nog geen reactie ontvangen? Dan is er iets mis gegaan, onze excuses daarvoor. We vragen u om dan telefonisch contact op te nemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Wie beantwoordt mijn vraag?

Als u een vraag stelt via Mijn Dossier, dan wordt deze eerst gelezen door de polikliniekmedewerker van het behandelteam. Deze medewerker beantwoordt uw vraag zelf, of stuurt deze door naar een verpleegkundige of uw arts.

Hoe kan ik via Mijn Dossier herhaalrecepten aanvragen?

Indien u met uw behandelaar heeft afgesproken dat u via Mijn Dossier herhaalrecepten kunt aanvragen, vindt u deze in uw medicatie overzicht via ‘Dossier’ -> ‘Medicijnen’ -> ‘Herhaalrecepten aanvragen’. Ziet u geen recepten? Vraag dit na bij uw behandelteam of vraag uw huisarts om een herhaalrecept.

Ik ontvang geen e-mails. Wat moet ik doen?

U ontvangt een e-mail zodra er nieuwe informatie voor u beschikbaar is in Mijn Dossier, bijvoorbeeld een antwoord op een door u gestelde vraag of een uitslag. In Mijn Dossier onder het tabblad ‘Instellingen’ -> ‘Instellen meldingen’ kunt u controleren of uw e-mailadres correct is ingevuld. U kunt het daar eventueel ook aanpassen.

Ontvangt u hierna nog steeds geen e-mails zodra er nieuwe informatie beschikbaar is? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Let op: vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

Ik wil geen e-mails ontvangen als er een nieuwe uitslag is. Wat moet ik doen?

U kunt zelf instellen voor welke nieuwe informatie u een melding wilt ontvangen.
Dit geldt o.a. voor meldingen over:

  • Nieuwe berichten
  • Nieuwe uitslagen
  • Nieuwe brieven
  • Nieuwe bezoeksamenvatting
  • Nieuw aangevraagd medisch document

U kunt dit aangeven in Mijn Dossier onder het tabblad ‘Instellingen’ -> ‘Instellen meldingen’.