Vragen over berichten sturen en ontvangen

Hoe kan ik het beste een bericht sturen naar een zorgverlener?

Berichten tussen patiënt en zorgverlener(s) zijn vaak privacygevoelig. Een gewone e-mail is niet geschikt voor dit soort gevoelige informatie. Daarom kunt u veilig berichten sturen via Mijn Dossier. Ga naar 'Berichten' en kies voor de optie 'Medische vraag' om een bericht te sturen aan een zorgverlener. In het weekend worden berichten niet gelezen.

Hoe kan ik een algemene of technische vraag stellen?

Voor algemene of technische vragen over Mijn Dossier stuurt u een vraag naar het patiëntenloket. Dat kan via 'Berichten' in Mijn Dossier. Ook kunt u bellen naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of een e-mail sturen naar patientenloket@amsterdamumc.nl.

Waarom kan ik geen medische vraag stellen via Mijn Dossier?

Via Mijn Dossier kunt u alleen een medische vraag stellen aan een zorgverlener wanneer u in het afgelopen jaar een afspraak heeft gehad, of wanneer u binnen 1 jaar een afspraak heeft.

    Kunt u uw vraag niet via Mijn Dossier stellen? Bel dan naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

    Wie beantwoordt mijn vraag?

    Als u een vraag stelt via Mijn Dossier, dan wordt deze eerst gelezen door de polikliniekmedewerker van het behandelteam. Deze medewerker beantwoordt uw vraag zelf, of stuurt deze door naar een verpleegkundige of arts.

    Wanneer krijg ik antwoord op mijn bericht in Mijn Dossier?

    Wij reageren zo snel mogelijk op uw bericht. Heeft u na vijf werkdagen nog geen reactie ontvangen? Belt u dan alstublieft naar de polikliniek waar u onder behandeling bent. Heeft u een dringende vraag? Bel dan direct naar de polikliniek. Gebruik Mijn Dossier nooit voor vragen in geval van nood; bel dan 112.

    Hoe kan ik via Mijn Dossier herhaalrecepten aanvragen?

    Als u met uw zorgverlener heeft afgesproken dat u via Mijn Dossier herhaalrecepten kunt aanvragen, vindt u deze in Mijn Dossier via 'Medicijnen'. Klik op 'Herhaalrecepten aanvragen’. Ziet u geen recepten? Vraag dit na bij uw zorgverlener van Amsterdam UMC of vraag een herhaalrecept aan uw huisarts.

    Ik ontvang geen e-mails. Wat moet ik doen?

    U ontvangt een e-mail als er nieuwe informatie in Mijn Dossier staat, bijvoorbeeld een bericht of uitslag. U kunt controleren of uw e-mailadres goed is ingevuld in Mijn Dossier. Ga via het menu naar ‘Instellen meldingen’. Controleer bij de contactinformatie onderaan op de pagina of uw e-mailadres klopt. U kunt het adres op deze pagina ook aanpassen.

    Ontvangt u hierna nog steeds geen e-mails? Bel dan naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Vermeld in de e-mail uw patiëntnummer en geboortedatum.

    Ik wil geen e-mails ontvangen als er een nieuwe uitslag is. Wat moet ik doen?

    U kunt zelf kiezen voor welke nieuwe informatie u een e-mail wilt ontvangen. U kunt dit aangeven in Mijn Dossier onder het tabblad ‘Accountinstellingen’ bij ‘Instellen meldingen’.